به مناسبت روز ملی شوراها؛نشست استاندار یزد با روسای شوراهای اسلامی استان


یزدفردا "نشست روسای شوراهای اسلامی استان یزد به ریاست استاندار و با حضور معاون امور عمرانی و روسای شوراهای اسلامی شهرستان ها، شهرها، بخش ها و روستاها در محل سالن حمیدیا استانداری برگزار شد.


به گزارش  یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی استانداری یزد،" محمد رضا فلاح زاده" در این نشست ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها، زحمات اعضای شوراهای اسلامی استان را قابل تقدیر و موثر در اجرای امور شهری و روستایی استان دانست.


وی از شوراها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان ياد كرد و خاطرنشان ساخت: با فعاليت شوراها در سراسر استان بار مسئوليت بخشي از امور جاري مردم به شوراهاي اسلامي سپرده شده است.


استاندار يزد در ادامه با اشاره به توجه خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) به امر مشورت نامگذاري يكي از سوره هاي قرآن به عنوان سوره شورا را دليل محكمي بر اهميت و ضرورت مشورت در امور دانست.


وي در ادامه بر توجه اعضاي شوراهاي اسلامي استان به مسائلي از قبيل رعايت هويت تاريخي و معنوي شهرها، اقدامات لازم در زمينه فرهنگي با همكاري دستگاه هاي فرهنگ ساز، احياي بافت تاريخي، كاهش زمان صدور مجوز و پروانه ساخت،جلوگيري از ساخت و ساز سكونت گاه هاي غير رسمي و غير مجاز، مرمت و نوسازي بافت فرسوده، توجه به كيفيت پروژه هاي عمراني و زيباسازي شهرها و ورودي هاي آن، توجه به عرض معابر و كوچه ها و خيابان ها، آموزش فرهنگ ترافيك، استفاده از فناوري هاي نوين در شهر امر شهرسازي و تسريع در اجراي مصوبات دولت تاكيد كرد.


فلاح زاده در ادامه از برگزاري جلسات جداگانه اي با شوراهاي اسلامي شهرستان ها به منظور بررسي دقيق و جامع مشكلات شهرستان ها خبر داد.


وي با اشاره به ايام شهادت علامه استاد شهيد مطهري(ه) همگان را به خواندن آثار گرانبهاي ايشان در زمينه هاي گوناگون اعتقادي، اقتصادي، فرهنگي و ... توصيه كرد.


رئيس شوراي اسلامي شهر يزد نيز در اين نشست ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: اعضاي شوراي شهر بايد فرصت خدمتگذاري به مردم كه خداوند متعال به آن ها عطا فرموده است را غنيمت شمرده و شكر گذار اين امر باشند.


وي افزود: بهترين راه شكر گذاري اين نعمت خدمت به مردم است.


فقيه خراساني در ادامه شوراها را به ارزيابي از عملكرد و فعاليت خود توصيه كرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به اهميتي كه در استان به شوراها داده شده است برنامه ريزي دقيق و مشخص كردن چشم انداز فعاليت شوراها موجب انسجام كاري آن ها خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا